Daytona E-Viball menetpróba

A munkapadon meggyőződtünk róla, hogy az E-Viball egy részleteiben átgondolt, magas műszaki tartalommal rendelkező elektromos robogó, így ezt követően jöhetett a tesztelés.

 Az E-Viball tesztelése során érti meg az ember igazán, hogy nézegethetjük a gépet munkapadon, de a lényeg, hogy mit tud az utakon, mert ezzel a motorral élvezet közlekedni! Ismerjük a magyar elektromos motorok piacát, és 2 millió forint alatt nincs olyan motor, amelyik összességében többet tudna, mint az E-Viball, és mindezt csak 1.389.500 forintért.

Daytona E- Viball

Jól áll neki a Duna!

Szerencsére az ElektroBikernél mindenki nagyon segítőkész, amikor új motor teszteléséről van szó, így a motorba csak úgy repkednek a kilométerek. A következőkben Joci, és András tapasztalatairól olvashatsz.

Joci – az ElektroBiker alapítója – tapasztalatai az E-Viball-lal:

Már azelőtt nagyon tetszett a motor, mielőtt befutott volna a tesztpéldányunk, mert nagyon jól nézett ki a képeken és a részletfotók is hasonlóan szépek voltak. Tudtam azonban, hogy az interneten fellelhető képek nem mindig tükrözik a valóságot.

Aztán megjött a motor. Alaposan átnéztük és hitetlenkedtünk, mert elektromos robogókban ritkán találkozni ennyire kidolgozott és jól átgondolt részletekkel és megoldásokkal. A motor minden porcikája hozta azt a színvonalat, amit a képek ígértek! Gyönyörűek a lámpák, a kezelőszervek, minden nagyon szép és minőségi. Egyetlen egy dolog nem stimmelt. A képeket nézegetve azt gondoltam, hogy lesz egy elektromos Honda SH-ra hajazó robogónk. A forma tényleg hasonló, de az E-Viball az SH 75%-ra kicsinyített mása. Az E-Viball egy kis motor. Szükség esetén simán lehet vele ketten menni, ha a városban el kell ugrani valahová, de ez a motor határozottan nem nagy.

Daytona E-Viball Budapest

A motorral a képen még szebb a Parlement.

A körbenézés után a menetpróba következett. Itt is nagyon bejött a kis motor! A 82-es gyári végsebességet a 92 kilóm alatt is gyorsan elérte. A motornak van egy kis morgós hangja, amit szeretek, de ez annyira halk, hogy a motoroson kívül ezt senki nem hallja. A bordásszíj hangtalanul teszi a dolgát, szerintem nem lesz vele baj. A vezérlő beállítása átgondolt. Fokozatos, kontrollált gyorsulást enged, ami megfelelően dinamikus ahhoz, hogy ha a sor elejére mentünk a lámpánál, akkor simán elöl is maradunk, nem fog mindenki előzgetni minket az indulás után. Ugyanakkor az is érződik, hogy a motor tudna többet is, de a mérnökök nem tévesztették szem elől a hatótáv szempontjait sem. Nem engednek hirtelen egy akkora nagy áramot kiszedni az akksiból, ami jelentősen rövidítené le a hatótávot. Nekem kb. 50% töltöttség alatt kezdte visszavenni a teljesítményt, de még 20% körül is tudtam 60-nal menni. Én csak a két akkumulátoros használatot próbáltam ki, egy akkumulátorral is megy a motor, de akkor már teljes töltöttségnél is visszafogottabb a vezérlő, akkor már az elejétől ezt a 60 körüli végsebességet tudja.

Ami teljesen lenyűgözött, az a motor kezelhetősége. Az egész teljesen súlytalannak érződik, baromi jó vele csak simán menni is, de kanyarodni, fékezni egyenesen szuper! A középmotor miatt nem nehéz és pattogós a hátulja, nagyon jó a futómű a vacak utakon is. Amerre hazajárok, nagyon rossz útszakaszok is vannak, és mindenen szépen, könnyedén keresztülrongyolt a kis moci úgy, hogy nem vert oda a gerincemnek, mint ahogy néhány agymotoros szokott. A fékek is nagyon jól fognak, csinálják amit kell, ahogy kell. Azonnal érezhető volt, hogy a motor súlyelosztása jó, nem olyan farnehéz, amilyen kb. az összes robogó. Bátran lehetett döntögetni, hogy közben eszembe sem jutott, hogy mikor csúszik meg az eleje. Nem is csúszott meg.

Ami még sokaknak érdekes lehet, hogy a kis robogó nagyon ki van okosítva. Nagyon jó hozzá az applikáció, jól működik a motorba épített GPS, tök jó funkciói vannak a riasztónak, több dolgot állíthatunk, mint pl. a visszatáplálást, így a motorfék erősségét. Mindazonáltal az applikációról sok részletet nem tudok mondani, mert inkább motorozni szeretek, mint a telefont nyomkodni, de lesz, aki erről is bővebben be tud majd számolni.

Összefoglalva, egy nagyon szép, kiváló minőségű kis robogó az E-Viball. Szerintem a segédmotor és a nagymotor kategória közötti szegmenset képviseli. Rendszám kell rá, A-s jogsival lehet vezetni, lehet rá ketten ülni, az ereje városban teljesen jó, bár nem tépi le az ember fejét. Simán tudja a 100km hatótávot, ami városban, elővárosi forgalomban tökéletesen elegendő. Mindeközben vajpuhán lehet vezetni, ami tényleg nagyon szuper élmény! Azonnal meg lehet kedvelni a kis gépet, mindennapi közlekedéshez 10-ből 10 pont, és az ára is nagyon kedvező a kategóriájában.

András már több mint tíz éve az elektromos motorok megszállottja és fejlesztője. Ő tényleg extrém körülmények között tesztelt:

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az ElektroBiker csapat szervizeseként, nem csak elsők között próbálhatom ki az újonnan érkezett motorkerékpárjainkat, de alkalmam nyílik hosszabb úton is tesztelni őket. A napi Budapestre ingázásom alkalmával (oda-vissza kb 100km) elég gyorsan kiderül egy-egy jármű valós körülmények között tapasztalt használhatósága. Az E-Viball sem volt ez alól kivétel, kíváncsian vártam, hogy ráülhessek egy hétre és megismerkedjek vele. Az első kipróbáláskor azonnal feltűntek a finom működésű kormánykapcsolók, a kényelmes ülés és az átlagosnál jobb anyaghasználat is.

Korábbi robogós tapasztalataimat túlnyomó részt agymotorral hajtott járművekkel szereztem, így a hajtás kialakítása és működése volt a következő jellemző, ami összehasonlíthatatlanul jobb viselkedést eredményez ennél a robogónál. Már a 14″-os kerekei is kiemelik a normál kisebb kerekű robogók közül és nem okoznak csalódást a fékek és a futómű viselkedése sem. Az ingázásom során nagyon sokféle útminőséggel találkoznak a kerekek, a budapestieket valószínűleg nem kell bemutatni, a vidékiekről kicsivel később említést teszek.

A könnyű hátsó futóműnek és a jól eltalált csillapításnak köszönhetően olyan simán, halkan és puhán huppan át a repedéseken, villamos síneken és egyéb úthibákon, mint semmilyen eddig kipróbált kategóriatársa. Az agymotorokkal ellentétben ezzel a futómű kialakítással sokkal jobban működő, kellemesebb futás érhető el a lényegesen kisebb rugózatlan tömeg miatt.

IP65-ös védettség, akár a szökőkútba is állhatna.

Közeledve a falunkhoz út közben át kell jutni egy pár hosszú kilométer igazán hullámos régóta foltozott útszakaszon is. Az útburkolat domborzati viszonyai minden járműnél kíméletlenül kijelölik az ott lehetséges utazósebességet. A korábbi agymotoros jármű 50 km/h felett szó szerint le akart dobni magáról, helyenként a lábam is és én is felemelkedtem az ülésről menet közben egy-egy nagyobb úthiba által. Az E-Viball-lal ez az útszakasz meglepően könnyen ment. Nem csak hogy nem akart ledobni magáról, de az utazó sebesség is 60-70 km/h tudott lenni itt, mert a futómű rendkívül hatékonyan -inkább hintázásnak érződő módon- kidolgozza az ilyen fajta úthibákat is.

A következő fontos tapasztalat az akkumulátor és a hatótáv jellemzői. A tesztelési időszak tavaszra esett így a reggelek induláskor időnként 3-5 °C-os hőmérséklettel rontották az esélyeimet. Lakott területen kívül végsebességgel haladva, a városi bevezető szakaszokon pedig a szokásos 70 km/h körüli tempóban haladósan közlekedtem. Ezzel a felhasználással teljes töltöttségről indulva a 6 egységből 2 megmaradt egységgel értem az ElektroBiker főhadiszállásra. Ez becsülhetően 30-35% megmaradt kapacitást jelent az utam pedig 48 km hosszú volt egy irányban. Ez alapján nagyjából 70-80 km hatótáv becsülhető ilyen agglomerációs ingázási felhasználással. Jó időben, városi használatban ez könnyedén felkúszhat 100km környékére is. Lámpáknál előre lehet vele menni, a dinamikája is elegendő, de 50% töltöttség körül már érezhetően szerényebbé válik a gyorsulása, így ezt szem előtt kell tartani a hosszabb utazások alkalmával.

Összességében kijelenthető, hogy nagyon kellemes, jól használható és élhető járgányról van szó, könnyű volt megszokni és megszeretni. Remélem egyre több ilyen jól eltalált és jól megépített elektromos kétkerekűvel fogunk találkozni, minden esetre nálunk bizonyos szempontból ez a darab lett az új etalon.

Ha a cikk után kedvet kaptál az elektromos robogózáshoz, gyere el hozzánk, és próbáld ki modelljeinket!
Kínálatunkat itt tekintheted meg >>

A motor adatai:

Márka: DAYTONA
Modell: E-Viball
Motor típusa: QS Motor 138
Névleges teljesítmény / csúcsteljesítmény: 3200 W / 5900 W
Akkumulátor márka: TD Battery
Akkumulátor kapacitás: 2 db 61,2 V / 28,6 Ah (3500 Wh)
Töltő teljesítménye: 60 V / 8 A
Töltési idő:  7 óra (két akkumulátor)
Akkumulátor súlya: 22 kg (2 db)
Hatótávolság: 108 km (városban)
Gépjármű kategória: A1 (rendszám köteles)
Maximális sebesség: 82 km/h
Fékek: CBS fékrendszer (elöl és hátul tárcsafék)
Súly: 96 kg
Tengelytáv: 1133 mm
Hossz: 1841 mm
Szélesség: 684 mm
Magasság: 1133 mm 
Szállítható személyek száma: 2 fő
Fogyasztás: 4,1 kWh / 100 km
Károsanyag kibocsátás: 0 g/km
Első gumi és kerék méret: 90/90-14″
Hátsó gumi és kerék méret: 90/90-14″
Gyári extrák: Applikáció, központi vezérlő egység, GPS helymeghatározó (előfizetéssel kb 1 év), USB töltő port, kulcs nélküli indítás, CBS fékrendszer, LED-es világítási rendszer, LCD műszerfal, tempómat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyertek próbáljátok ki ti is a motort, és osszátok meg velünk véleményeteket!

Zöld Mobilitás Kft.

A Zöld Mobilitás Kft. 2020-ban alakult azzal a céllal, hogy megfizethető alternatívát kínáljon az elektromos közlekedés területén.

Elérhetőség

Hétfő-Péntek: 8-16
1037, Budapest Kunigunda útja 60
+36 30 3762646
(+36 30 erobogo)
info@elektromosrobogo.hu