Daytona e-Viball elektromos robogó

Megérkezett a Daytona E-Viball

A Daytona görög motormárkát 2020-ban ismertük meg az F5 modellen keresztül. Már az F5 is tartalmazott a megszokott elektromos kisrobogóktól eltérő megoldásokat, de az idén megjelenő alapjaitól újragondolt E-Viball egy magasabb szintre emeli az elektromos robogózást.

Az E-Viball egy dizájnos megjelenésű, filigrán, középmotoros városi gép. Nagyteljesítményű akkumulátorainak, és az energiahatékony szíjhajtásnak köszönhetően a 100 km-es hatótáv se akadály. A 14” -os kerékméret és a CBS fékrendszer a biztonságosabb közlekedésért felel. A motorban egy nagyon kifinomult okos rendszer dolgozik, ami nemcsak GPS védelmet nyújt a motornak, de a rengeteg kiolvasható információ mellett, sok mindent állíthatunk a telefonról, pl. még azt is lehetővé teszi, hogy a visszatáplálás erősségét a telefonodról szabályozd.

Mindezt kategóriatársainál több mint fél millióval kevesebbért!

Gyere, és próbáld ki Bemutatótermünkben!

Az E-Viball egy magas gyártási technológiával készült modern elektromos robogó

 

Megérkezett a bemutatódarab

Az E-Viball idei megjelenését nagy várakozás előzte meg, hisz nagyon magas műszaki tartalmat nagyon kedvező áron ígért a gyártó. A modell első darabjai április elején érkeztek meg Európába, amiből nekünk is jutott egy bemutatódarab.
Ennek azért örültünk, mert mi az ElektroBikernél csak olyan motorokat árulunk, amiket ismerünk és magunk is szívesen használunk. A bemutatómotor segítségével módunkban áll alaposan tesztelni a gépet, így a vevőknek őszinte és részletes információt tudunk adni a motorral kapcsolatban.

Megérkezett az E-Viball, már elsőre is ígéretesnek tűnik

 

Az ElektroBikernél egy új motor tesztelése két fő állomásból tevődik össze. Első körben felkerül a munkapadra, darabjaira szedjük és alaposan megvizsgáljuk, majd a második lépésként jöhet a menetpróba.
A mostani cikkben a tesztelés első fázisáról lesz szó, és az E-Viball részleteit mutatjuk be.

Felkerül a munkapadra

Az E-Viball élete is úgy kezdődik az ElektroBikernél mint minden más motoré, darabokban. Ilyenkor alaposan szemügyre vesszük a motort és meggyőződünk róla, hogy tényleg olyan minőségben történik-e a gyártás, mint ahogy azt elvárjuk, illetve a még nyitott kérdésekre is válaszokat kapunk.
A munkapadon többek között megvizsgáljuk az összeszerelés minőségét, a hegesztést, az elektronikát, a hajtást, a vezérlőt és természetesen az akkumulátorokat is. Ilyenkor András mindig gondosan jegyzetel, aminek végső eredménye a saját magunknak készített leírás.

Elkezdődik a szétszerelés

 

Kívülről egységes képet fest az E-Viball, az elemek szépen illeszkednek, és a 14” kerekek nagy előnyt jelentenek a közlekedésben. A méretei alapján nem tartozik a nagytestű motorok közé, de a városi közlekedésben ez inkább előny, mint hátrány. Az alacsony átlépési magasság is a kényelmes közlekedést hivatott szolgálni.
Leszerelve az idomokat megnyugtató volt látni, hogy az összeszerelés minősége igényes, és a japán motoroknál megszokott minőségű kezelőszervek és alkatrész-megoldásokat alkalmazott a gyártó.
Korszerű, új fejlesztésű 3,2 kW névleges teljesítményű (ez nem a csúcsteljesítménye, ezt folyamatosan tudja!!) középmotoros hajtás a méltán sikeres QS Motortól, ennek előnyeit főleg vezetés közben fogjuk megtapasztalni.
Az E-Viball az elérhető legjobb futómű kialakítás érdekében és a magas fokú energiahatékonyságért bordásszíj hajtást használ, ami halk, hosszú életű és takarékos.
A motorhoz gyári extraként tartozik a GPS rendszer, amihez közel egy évig ingyen szolgáltatás is társul. Az E-Viball rendelkezik telefonos alkalmazással (Android és IOS) aminek segítségével sok adatról kapunk tájékoztatást, és még a riasztót is tudjuk kezelni (erről külön cikkben is fogunk részletesen írni).

A nem látható helyeken is szép munkát végeztek a gyárban. Az elektronika is rendben van.

 

Szerviz szempontból nagy előnyt jelent, hogy a lábrész alatti csatlakozón keresztül kiolvasható a motorral és az akkumulátorral kapcsolatos adatok, így nem kell idomokat bontani, hogy kinyerjük a szükséges információkat.
Az energiaellátásról 2 darab egyenként 61,2 V 28,6 Ah (összesen 3,5 kWh) akkumulátor gondoskodik. A 3,5 kWh akkumulátor kapacitás a kategóriájában kiemelkedő, de szükség is van rá, hisz így a hatótávja városi közlekedés mellett meghaladhatja a 100 kilométert. A motorhoz járó gyári töltő teljesítménye is jóval meghaladja kategóriatársait (60V 8A) és a két egyenként 11 kilós akkumulátort hozzávetőlegesen 7 óra alatt teljesen feltölti.
A motor a két akkumulátort párhuzamosan használja, ami azt jelenti, hogy menet közben a jármű energiaszükségletét az akkumulátorok egyszerre szolgálják ki, azonos mértékben. Azon felül, hogy ez a menetteljesítményt javítja (dupla akkuáramot lehet kivenni), az egy akkura jutó terhelést csökkenti, így minimalizálva az amortizáció mértékét. A motor használható egy akkumulátorral is, de ebben az esetben a vezérlő visszafogja a teljesítményt.

Az erős töltőnek köszönhetően az akkumulátorok 7 óra alatt feltölthetőek. A részletgazdag kidolgozásnak köszönhetően az akkumulátorok stabilan vannak az ülés alatti részben.

 

Az erős töltőnek köszönhetően az akkumulátorok 7 óra alatt feltölthetőek. A részletgazdag kidolgozásnak köszönhetően az akkumulátorok stabilan vannak az ülés alatti részben.
A motor átnézése során feltűntek olyan részletek, amelyek ismételten bizonyítják, hogy az E-Viball egy alaposan átgondolt, remek gép. Ilyen apróság például a két darab akkumulátort alulról és felülről megtámasztó gumiék, aminek köszönhetően menet közben rögzítve vannak az akkuk így elkerülve a rázkódásból fakadó esetleges sérüléseket, az egyenetlen úton való zörgést.

A városi közlekedéshez ki melyiket választaná?

 

Amikor egy motor forgalmazásáról döntünk akkor első körben szétnézünk a piacon, hogy mennyire versenyképes a termék. Az E-Viball esetében könnyű dolgunk volt, hisz a motor olyan minőségi megoldásokat kínál a felhasználóknak, amihez még hasonlót se találunk az Európai piacon.
A motor menettesztelését elkezdtük, ennek eredményeiről hamarosan beszámolunk.

Addig is, gyertek próbáljátok ki ti is a motort, és osszátok meg velünk véleményeteket!

A motor adatai:

Márka: DAYTONA
Modell: E-Viball
Motor típusa: QS Motor 138
Névleges teljesítmény / csúcsteljesítmény: 3200 W / 5900 W
Akkumulátor márka: TD Battery
Akkumulátor kapacitás: 2 db 61,2 V / 28,6 Ah (3500 Wh)
Töltő teljesítménye: 60 V / 8 A
Töltési idő:  7 óra (két akkumulátor)
Akkumulátor súlya: 22 kg (2 db)
Hatótávolság: 108 km (városban)
Gépjármű kategória: A1 (rendszám köteles)
Maximális sebesség: 82 km/h
Fékek: CBS fékrendszer (elöl és hátul tárcsafék)
Súly: 96 kg
Tengelytáv: 1133 mm
Hossz: 1841 mm
Szélesség: 684 mm
Magasság: 1133 mm 
Szállítható személyek száma: 2 fő
Fogyasztás: 4,1 kWh / 100 km
Károsanyag kibocsátás: 0 g/km
Első gumi és kerék méret: 90/90-14″
Hátsó gumi és kerék méret: 90/90-14″
Gyári extrák: Applikáció, központi vezérlő egység, GPS helymeghatározó (előfizetéssel kb 1 év), USB töltő port, kulcs nélküli indítás, CBS fékrendszer, LED-es világítási rendszer, LCD műszerfal, tempómat

 

Ha a cikk után kedvet kaptál az elektromos robogózáshoz, gyere el hozzánk, és próbáld ki modelljeinket!
Kínálatunkat itt tekintheted meg >>

 

 

Zöld Mobilitás Kft.

A Zöld Mobilitás Kft. 2020-ban alakult azzal a céllal, hogy megfizethető alternatívát kínáljon az elektromos közlekedés területén.

Elérhetőség

Hétfő-Péntek: 8-16
1037, Budapest Kunigunda útja 60
+36 30 3762646
(+36 30 erobogo)
info@elektromosrobogo.hu